Emilie McIntosh (2015)

2nd yr – Business Administration Marketing, St. Lawrence College /
2e année – Marketing en administration des affaires, Collège St. Lawrence


03_McIntosh145

Emilie has dedicated her time at St. Lawrence College (Kingston) to become a leader who is focused on implementing change and creating opportunity while acting as a support system that pushes individuals to take action. She believes in being a leader of today, not a leader of tomorrow.

Striving to become a facilitator of success through innovation, Emilie has worked with her teammates to develop and implement an award winning collaboration between food and financial literacy through two Enactus programs. Her philosophy that the application and allocation of knowledge is critical in the learning process has set her leadership apart from others. In just one year, Emilie had dedicated over 1000 hours to Enactus Canada – St. Lawrence College, developed the program Slow Cookers for Kids, published and printed 11,000 copies of Recipes for an Empty Wallet, spoke at the Financial Consumer Agency of Canada’s National Conference for Financial Literacy, developed and integrated multi-campus food sampling days, maintained an internship at Spark SLC, and collaborated Food Cents and Manage Your Money (Regional Capital One Financial Education Challenge Champions). Emilie will be the General Manager for Enactus St. Lawrence next year and looks forward to continuing making a difference in her community.

Depuis qu’elle est au Collège St. Lawrence (à Kingston), Emilie se consacre à devenir un leader qui se concentre sur la mise en place du changement et sur la création d’opportunités tout en agissant comme un système de soutien qui pousse les individus à entrer en action. Elle veut être une dirigeante d’aujourd’hui et non pas de demain.

Emilie s’efforce de devenir un facteur clé pour la réussite par le biais de l’innovation, et à cette fin, elle a travaillé avec ses coéquipiers pour développer et mettre en application une collaboration qui a été primée entre la nourriture et la littératie financière grâce à deux projets Enactus. Sa philosophie, selon laquelle l’application et l’allocation des connaissances sont des éléments critiques du processus d’apprentissage, a fait que son leadership se distingue des autres. En l’espace d’un an seulement, Emilie a consacré plus de 1000 heures à Enactus Canada – Collège St. Lawrence : elle a mis sur pied le programme Slow Cookers for Kids, elle a publié et fait imprimer 11.000 exemplaires de Recipes for an Empty Wallet, elle a fait une présentation lors de la Conférence nationale sur la littératie financière de l’Agence de la consommation en matière financière du Canada, elle a créé et intégré des journées de dégustation d’aliments sur plusieurs campus, elle a été stagiaire à l’agence Spark SLC et elle a collaboré à Food Cents et à Manage Your Money (Regional Capital One Financial Education Challenge Champions). L’année prochaine, Emilie sera directrice générale d’Enactus St. Lawrence et elle se réjouit à l’idée de continuer à faire une différence dans sa communauté.