Jason Earl (2015)

3rd yr – Education/ Bishop’s University
3e année – Education / Université Bishop’s


02_Earl_145

Jason describes himself as an advocate for the promotion and celebration of all voices, with a specific focus on championing the marginalized through a deep commitment to social justice. As an educational leader, Jason sees himself as a facilitator, striving to create safe spaces, encouraging engagement and inclusion, provoking critical thought, and fostering new insight and deeper understanding through the exchange of knowledge and ideas. He seeks to “facilitate the kind of discussions that increase inclusivity and expand the boundaries of what may be held as unexamined norms in society,” aiming to empower his peers as agents of change, challenging the status quo and reshaping our communities to understand, affirm and celebrate human complexity and difference, and champion equality and social harmony.

In the many leadership roles of Jason’s past and present, he demonstrates that he is truly an “unflagging advocate for individual voice and the rights of all to lead dignified lives.” As a pre-service teacher and student of Education, as well as an active member in his community, Jason models transformative leadership, drawing upon his open and empathetic personality, and using his “infectious” enthusiasm to inspire positive change.

Jason se décrit lui-même comme un défenseur de la promotion et de la célébration de toutes les voix, avec un accent particulier sur la défense des marginalisés par le biais d’un engagement profond envers la justice sociale. Jason se voit comme un médiateur qui s’efforce de créer des espaces sécuritaires, qui encourage l’engagement et l’inclusion, qui provoque la réflexion critique et qui encourage les nouvelles perspectives et les compréhensions plus profondes grâce à des échanges de connaissances et d’idées. Il tente de « faciliter le type de discussions qui favorisent l’intégration et élargissent les limites de ce qui peut être considéré comme des normes non examinées dans la société », avec pour but d’aider ses pairs à devenir des agents de changement, de mettre au défi le statut quo et de remodeler nos communautés pour comprendre, affirmer et célébrer la complexité humaine et la différence, et pour promouvoir l’égalité et l’harmonie sociale.

Dans les nombreux rôles de leader que Jason a tenus dans le passé et tient encore à l’heure actuelle, il prouve qu’il est véritablement un « défenseur infatigable de la voix individuelle et des droits de tous pour vivre dans la dignité. » En tant qu’enseignant en formation initiale et étudiant en éducation, et en tant que membre actif de sa communauté, Jason représente un modèle de leadership transformationnel. Il puise dans sa personnalité empathique et utilise son enthousiasme « infectieux » pour inspirer le changement positif.