Silences in Teaching

Les voix du silence dans l’académie


 

chair’s introduction

. . . there are two silences, perhaps many more, but really just two. The leaden silence, the lifeless silence which is not helpful, and the other, real silence that unites, mysteriously and undeniably, people who would ordinarily be distant from each other. It’s a true moment, one of sharing . . . . In the great mirror that is theatre, vitality and boredom wait together, between two silences.

—Peter Brook, Entre deux silences (translation A. F.)

 

introduction du président

… Il y a deux silences, peut-être y en a-t-il beaucoup plus, mais fondamentalement il n’y en a que deux. Le silence de plomb, ce silence sans vie, qui ne nous aide pas, et l’autre, le vrai silence, celui qui réunit mystérieusement et indéniablement des personnes ordinairement divisées. C’est un vrai moment, un vrai moment de partage… Dans le grand miroir du théâtre, la vitalité et l’ennui attendent ensemble, entre deux silences.

—Peter Brook, Entre deux silences

In the great theatre that is our classrooms, vitality and boredom also both wait, between the leaden silence and the magic silence.

I would like to express our appreciation to 3M Canada who believed in us and made this project possible; to the authors who have given voice to some of our many silences; and to Betsy Warland and Clarissa Green who have brought shape to our vision.

Alex Fancy
Chair,
Council of 3M
National Teaching Fellows

Dans le grand théâtre que sont nos salles de classe, la vitalité et l’ennui attendent aussi, entre le silence de plomb et le vrai silence.

Nous aimerions remercier 3M Canada dont la confiance et la générosité ont permis au présent ouvrage de voir le jour, les auteur.e.s qui ont donné voix à plusieurs de nos nombreux silences, et Betsy Warland et Clarissa Green, qui ont su incarner notre vision. 

Alex Fancy
Président,
Conseil des récipiendaires
du Prix national d’enseignement 3M